Monthly Archives: December 2014

Бъдете здрави и сияйни с ежедневен самомасаж

Standard

Аюрведа е древна наука за живота, която включва съвети за това как да се грижим за здравето си. Ежедневният самомасаж помага да на тялото да се освободи от блокажите и да изхвърли токсините. Често ни се случва да страдаме от суха кожа, студени крайници, болки в мускулите или ставите, безсъние, главоболие, схващания и други дребни неразположения, които с времето могат да се задълбочат и да станат хронични. Аюрведа ни дава един прекрасен начин да се справим с тези и с много други проблеми.masajnimasla

Най-основните ползи от аюрведичния самомасаж са:

  • Подобрява на кръвообращението
  • Тонизира мускулите и тъканите
  • Има успокояващо действие върху нервната система
  • Овлажнява и смазва ставите
  • Подобрява отделянето на токсини от тялото и регулира отделителната система
  • Омекотява кожата и й придава блясък и красота
  • Повишава енергийните нива и издръжливостта
  • Спомага за по-добър и дълбок сън

Ежедневният самомасаж е задължителна част от тоалета на бременните жени и кърмачките, тъй като помага за запазването на еластичността на кожата. Освен това, всекидневното втриване на масажни масла, позволява за дълбокото им навлизането в тъканите и подпомага за едно по-лесно и по-безболезнено раждане. Друго добро приложение за него е като възстановяваща терапия след травма.

Въпреки изключителното си подхранващо и лековито действие, аюрведичният самомасаж не е нещо трудно за изпълнение. Това е един прекрасен начин да започнете деня, като подарите 10 минути внимание и любов на тялото си.

Има различни видове масажни масла, които може да използвате.  Аюрведически се ползват най-често олио от студено пресован черен сусам за Вата, шарлан или кокосово олио за Пита и зехтин или синапено олио за Кафа. Ако искате може да си добавите и няколко капки от любимото си етерично масло за разкош. Ето кратък списък за различните доши:

  • Вата – лавандула, канела, сандалово дърво, роза, здравец.
  • Пита – лавандула, мента, чаено дърво, бял равнец, лайка.
  • Кафа – босилек, канела, лавандула, чаено дърво, евкалипт.

За максимален ефект и пълно удоволствие, масажът се прави в затоплено помещение със загрято олио. Най- добре е олиото да се държи в стъклено шишенце и да се постави в чаша с гореща вода, за да го задържи топло до края на масажа.

  • Съблечете се изцяло и седнете на хавлия, която сте си предвидили за масажа.samomasaj
  • Започнете с малко количество олио, което нежно да втриете в корените на косата си. Ако не искате косата ви да е мазна, може да пропуснете тази част. Хубаво е поне веднъж седмично да масажирате главата си, тъй като това подобрява кръвообращението към главата и помага за мозъчната дейност, действа успокоително.
  • След това нежно масажирайте лицето и врата си, като с двете ръце започнете от средата и с плавни движения завършите до ушите.
  • Масажирайте ушите с малки кръгови движения с палците, като накрая сложите малко олио на върха на показалеца си и намажете вътрешността на ухото.
  • С лек натиск и бързи движения намажете цялото тяло, като започнете от ръцете и завършите с краката. Използвайте дълги движения за крайниците и гърба, и кръгообразни за гърдите, корема и ставите. Нежно масажирайте органите под гръдния кош и отделете специално внимание на дланите и ходилата.

След масажът, може да си вземете топъл душ или вана, които ще помогнат на олиото да навлезе по-надълбоко в тъканите и ще увеличи ефекта от процедурата. По време на къпането избягвайте използването на сапуни, тъй като те допълнително изсушават кожата и отмиват голяма част олиото. За хората с по-суха кожа е препоръчително да останат с олиото.

Тук може да намерите и видео, което демонстрира стъпките на самомасажа.

Здраве и красота от Домът на Аюрведа

Advertisements